Máthé Tünde vagyok, földrajz-rajz szakos tanárként végeztem. Jelenleg a Kék Bajusz rajzkör és alkotóműhely vezetője és oktatója vagyok.

A rajz oktatása során folyamatosan tapasztalom az alkotás lélekre gyakorolt pozitív hatását, ezért a Lelki Egészségvédő Alapítványnál megtanultam a Katarzisz Komplex Művészetterápia módszerét, melyet munkámban szívesen alkalmazok.

Eddigi pályám során két terület állt közel hozzám: az oktatás és a művészetek. Munkaköreimben hol az egyik, hol a másik dominált, azonban egy közös volt bennük: mindvégig emberekkel foglalkoztam.

Pályám kezdetén a tanításé volt a főszerep. Friss diplomásként 10 – 14 éves gyerekeket tanítottam rajzolni (Miskolc, Budapest), aztán az élet a felnőttoktatásba terelt (más területen).

14 éve élek Veresegyházon, azóta itt is dolgozok: fotóztam, cikkeket, meséket írtam, díszleteket festettem.

Munkámban mindig is a kreativitásé volt a főszerep, ezért aztán szomorúan tapasztalom, hogy korunk társadalma, benne az oktatás nem éppen kedvez ennek. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy szükség van arra, hogy legyen olyan hely, ahol az ember néha kiszakíthatja magát a világ sodrásából, megpihenhet, s olyan értéket teremthet, mellyel jót tehet nemcsak magának, hanem családjának, szűkebb környezetének. Ehhez kiváló eszköz a rajzolás, festés, szobrászkodás. Ezért hoztam létre a KÉK BAJUSZ RAJZKÖRT ÉS ALKOTÓMŰHELYT.

Szerettem volna itt Veresegyházon egy helyet, ahol a nagyobb gyerekek és felnőttek egyaránt megtalálhatják a maguk kis szigetét, ahol nincs idő, nincs külvilág, csak önmaguk és az alkotás. Mindezt kellemes pihentető környezetben, hasonló gondolkodású, művész lelkületű emberek társaságában.

Már több éve működik a rajzszakkör, ahol főleg gyerekekkel heti rendszerességgel, egyéni igényeket figyelembe véve, különböző technikákkal, családias, vidám hangulatban alkotunk.  

De mit tehet az, aki azt mondja magáról, hogy nem tud rajzolni? Nekik segít a jobb agyféltekés rajztanfolyam, melynek elvégzésével elindulhatnak egy izgalmas úton.

Rajztanárként korábban engem is érdekelt, hogy hogyan lehet 3 nap alatt olyan eredményeket elérni, amiket több évnyi iskolai képzés nem tesz lehetővé? Aztán az is megfordult a fejemben, miért kell ennyi művészt gyártani? S rájöttem, hogy a lényeg máshol keresendő, a „hiba” nem a gyors tanfolyamban van, hanem magában a rajz oktatásában.

14 éves lányom, ügyes kezű, óvodás korában szeretett rajzolni, ám az iskolai évek rajz oktatása egyre inkább kedvét szegte, s inkább menekült előle, ha rajzolásra hívtam. Aztán barátnőivel együtt sikerült egy jobb agyféltekés rajztanfolyamomra rábeszélni, melynek eredményeként azóta szívesen rajzol, és nem is akárhogy. De mi a titok?

Betty Edwards jobb agyféltekés módszere nem tesz mást, mint jobb agyféltekénk aktivizálásával megtanítja azt, ami a rajzolás legfontosabb kiindulópontja: a látás művészetét és a valósághű rajzoláshoz szükséges öt alapvető készséget. Ez pár nap alatt elsajátítható, s meghozza azt a sikerélményt, amitől az évek és az iskolai oktatás valamiért elzárt…
A részletekről a Jobb agyféltekés rajzoktatás menüpontban lehet olvasni.

Természetesen a rajzolásnak ez csak a kezdete, az ABC-je, a Kék Bajuszban mindenkinek lehetősége van tovább haladni az úton, legyen szó rajzolásról, festészetről, szobrászatról. A célom nem művészképzés, hanem egy olyan hely megteremtése, ahol az alkotás öröme segíti a test és a lélek kikapcsolódását.

Gyere, tarts velem!

Szeretettel várlak!